A fi paparazzo, sau a fi fotograf?

Pentru inceput, ne indreptam atentia asupra unui raport al castigurilor provenite din fotografiile profesioniste, care ne spune ca exista un numar destul de mic de fotografi ce au reusit sa vanda creatiile lor pentru sume ce depasesc 100.000 dolari.

Cu toate acestea, exista.

Intr-un top al celor mai scumpe fotografii din istorie, primul loc este ocupat de o captura realizata de Andreas Gursky, pentru care acesta a primit aproape patru milioane de dolari.

Majoritatea fotografiilor realizate de fotografii profesionisti sunt vandute prin intermediul unor programe, pe sume ce depasesc 500 dolari in doar 3% dintre cazuri.

De partea cealalta, exista fotografi specializati pe un alt fel de fotografie, cele cu vedete. In ipostaze cat mai indecente, in momente cat mai importante din viata lor, iar capturile pot fi vandute pe sume aproape duble fata de suma primita de cel despre care vorbeam anterior.

Sumele ce se invart in jurul acestei industrii sunt exorbitante.

De la doua mii de dolari pentru o fotografie simpla si clara, pana la sase milioane de dolari pentru prima poza cu copilul nou nascut (vezi cazul gemenilor adusi pe lume de Jennifer Lopez).

In aceste conditii, uneori totul poate sa devina o afacere. Tocmai din acest motiv, din multe dintre fotografiile oferite de paparazzi, cu vedetele in timpul lor liber, lipseste naturaletea.

In zilele noastre, adesea exista aceste intelegeri intre fotograf si vedeta, iar banii primiti de catre fotograf sunt impartiti cu vedeta. O astfel de intelegere nu este deloc vazuta cu ochi buni de catre concurenta, si nu ar fi deloc vazuta cu ochi buni de agentiile de presa, daca ar fi depistate.

Zic „daca”, fiindca asta nu se intampla, existand un singur fotograf prezent in momentul in care trebuiesc realizate fotografiile, fiind aproape imposibil ca un altul sa fie prin preajma.

Cu toate acestea, industria nu este compusa din fotografi, ci din paparazzi, iar menirea acestora este alta. Marea majoritate a celor ce traiesc de pe urma fotografiilor cu vedete nu ajung la intelegeri cu vedeta, un procent foarte mic fiind acela care nu depune munca pentru a realiza cadre apreciate.

Printre cei ce realizeaza fotografii fara informatii de la vedeta, exista diverse tipologii: de la paparazzi care isi urmaresc subiectul fara a se lasa vazuti de catre acesta, realizand fotografiile din interiorul automobilului, pana la paparazzi inumani, care isi hartuiesc subiectul.

Indiferent de modul in care aleg sa lucreze, aproape toti paparazzo reusesc sa duca o viata linistita si sa isi asigure bugetul din aceasta activitate.

Acest lucru nu se poate spune si despre cei ce aleg fotografia profesionala.

Acestia au sanse mult mai mici sa vanda fotografiile pe sume mari, in primii ani.


Citeste si alte articole scrise de Mihai Teodorescu
○ Facebook – retea sociala sau companie traditionala de mass-media?


Profilul autorului Mihai Teodorescu

Pasionat de bucătarie, medicină și fotografie. Încerc să îmbin pasiunile mele și să promovez, prin scris, lucrurile pozitive din societatea noastră.

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *