Algoritmul Facebook pentru postările din News Feed se află într-o schimbare, care cel mai probabil va afecta business-urile mici. Reach-ul organic va fi redus semnificativ, iar proprietarii de afaceri vor fi nevoiți să cumpere publicitate pentru a ajunge chiar și la persoanele care le-au apreciat deja pagina, nu doar la altele noi.

Scăderea reach-ului a început de ani buni, Facebook fiind de părere că un utilizator nu este interesat de tot conținutul postat de paginile pe care le-a apreciat. În viitor există toate șansele ca acest reach să ajungă la 0%, adică nicio persoană să nu vadă postările recente ale unei pagini.

Facebook a început de azi să aducă modificări News Feed-ului de pe varianta web și din aplicațiile mobile, împărțindu-l în două. Actualul News Feed va fi utilizat doar pentru afișarea conținutului publicat de prieteni, în timp ce News Feed-ul Explore, așa cum este denumit, va fi dedicat paginilor.

Facebook Explore Feed, dedicat special paginilor.

Sursă foto: betanews.com

Cum cele mai multe persoane folosesc rețeaua de socializare pentru a vedea postările prietenilor, și nu a paginilor, este ușor de înțeles care va fi impactul.

Deci, practic va exista un News Feed principal și unul secundar. Postările sponsorizate vor fi afișate în cel principal, pentru a acumula reach-ul necesar dorit de companie. În acest mod, Facebook stimulează proprietarii de afaceri să cumpere publicitate, pentru a ajunge în News Feed-ul principal, deoarece altfel postarea lor va fi văzută de foarte puține persoane și nu vor avea rezultatele dorite.

Schimbarea nu este văzută cu ochi buni de cei care administrează pagini, însă cu siguranță va fi bine primită de utilizatorii obișnuiți. Aceștia vor avea astfel acces mult mai ușor la conținutul postat de prieteni, postările paginilor fiind eliminate.

În momentul de față modificarea algoritmului nu impactează toate persoanele care folosesc Facebook, ci doar anumite grupuri de utilizatori din Statele Unite ale Americii și alte țări din Europa. Curând însă, update-ul va ajunge la nivel global.

Sursă imagine principală: gizbot.com


Citește și alte articole asemănătoare
○ WhatsApp atinge borna de 1 miliard de utilizatori zilnic și Mark Zuckerberg vrea să înceapă monetizarea aplicației


Profilul autorului Sergiu Bungărdean

Fondator al site-ului Afluent și specialist marketing la BestJobs. Consider că împreună putem promova calitatea și conținutul inteligent.

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *