Inainte sa-ti explic cum sa reduci bounce rate-ul, vreau sa ma asigur ca stii exact ce inseamna. Bounce rate-ul reprezinta procentul vizitatorilor care parasesc site-ul fara sa mai viziteze o alta pagina.

Mai concret, daca un vizitator ajunge pe homepage, sta 25 de secunde si apoi paraseste site-ul, bounce rate-ul este de 100%. Unul care a ajuns pe pagina principala, dar a deschis si citit un articol, are bounce rate de 0%. Deci, media ta pentru acesti doi vizitatori este de 50%.

Probabil te intrebi care e procentul ideal. Nu exista un procent ideal. Totul depinde de la site la site. Dar cel mai bine este ca acest procent sa fie cat mai mic.

De ce?

Pentru ca poate fi un semnal important pentru Google privind calitatea site-ului tau. Daca din 100 de vizitatori pe prima pagina, 80 nu deschid o categorie sau un articol, inseamna ca undeva exista o problema si calitatea lasa de dorit.

Deci, un prim pas important pentru reducerea bounce rate-ului este sa te asiguri ca vizitatorii primesc exact continutul pe care si-l doresc si de care au nevoie.

Scrie articole de calitate si include imagini si video-uri relevante. Oamenii iubesc continutul media, deoarece inteleg mai usor despre ce este vorba.

Pe langa asta, asigura-te ca dimensiunea fontului este una buna si ca articolul se poate citi usor. In special de pe mobile, aici este de obicei problema.

Dupa ce te-ai ocupat de text, treci la link-urile interne. Acesta este un factor foarte important. Fa legaturi intre articole si adauga link-uri pentru a-i oferi utilizatorului o navigare mai buna.

Tu iti scazi bounce rate-ul si iti cresti numarul de pagini vizitate pe sesiune, in timp ce el citeste in continuare continut relevant si la subiect.

Ocupa-te pas cu pas de ce ti-am spus mai sus si vei vedea o imbunatatire in ceea ce priveste bounce rate-ul.


Citeste si alte articole despre SEO
○ Primul film despre SEO va fi lansat pe 20 iunie


→ Vrei sa primesti articole despre SEO direct pe e-mail? Aboneaza-te la newsletter!

Profilul autorului Sergiu Bungărdean

Fondator al site-ului Afluent și specialist marketing la BestJobs. Consider că împreună putem promova calitatea și conținutul inteligent.

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *