Atunci cand vine vorba de SEO, oamenii se gandesc la Google. Totusi, exista multe alte site-uri care au propriile lor motoare de cautare. Una dintre acestea este Amazon, platforma online care are active peste 200 de milioane de produse.

Cum obiectivele celor doua companii sunt diferite, la fel trebuie sa fie si abordarea in ceea ce priveste strategia SEO.

Metoda prin care Google face bani este una simpla, publicitatea. Amazon, in schimb, se bazeaza pe vanzarea de produse, de unde obtine comision.

Deci, putem trage urmatoarele concluzii:

– obiectivul Google = satisfactia utilizatorilor
– obiectivul Amazon = rata de conversie cat mai ridicata

Alegerea utilizatorilor in ceea ce priveste motorul de cautare pentru produse

Alegerea utilizatorilor in ceea ce priveste motorul de cautare pentru produse. Sursa foto: sellics.co.uk

Google se bucura de succes atunci cand faci o cautare, primesti rezultate relevante si dai click pe o reclama. Amazon o face atunci cand cumperi un produs bun la un pret mic, deoarece astfel cresc sansele sa te intorci sa faci alte achizitii.

Algoritmul Amazon (A9)

Lansat in anul 2003, A9 este algoritmul Amazon responsabil pentru afisarea produselor potrivite fiecarui utilizator in parte. Obiectivul acestuia este oferirea unei experiente de cautare cat mai buna, tocmai pentru a avea o rata de conversie cat mai ridicata.

Pentru a intelege mai bine despre ce e vorba, o sa discutam despre 3 factori principali ai algoritmului.

1. Vanzarile imediate

Algoritmul Amazon nu tine cont de numarul total de vanzari, ci doar de cele mai recente. Daca un produs este cumparat de multi utilizatori intr-un timp scurt, Amazon considera ca este unul bun si cautat, motiv pentru care are tendinta sa-l scoata in fata.

2. Review-urile verificate

Probabil cel mai important factor al algoritmului A9 sunt review-urile verificate. Cum spuneam si mai sus, Amazon castiga bani atunci cand exista vanzari. Iar cum oamenii au tendinta sa se informeze inainte sa faca o achizite, cum altfel sa vanda Amazon mai mult daca nu prin afisarea unor produse cu review-uri pozitive.

3. CTR vs CTS

Inainte sa continui, CTR = Click Through Rate si CTS = Click To Sales.

La fel ca si in cazul Google, cu cat ai o rata de click mai ridicata, cu atat ai sanse mai mari pentru o pozitie buna in cautari. Daca produsul afisat al doilea are mai multe click-uri decat primul, este un semnal clar care este mai relevant.

Totusi, algoritmul Amazon este mai inteligent si nu se bazeaza doar pe asta. Acesta calculeaza si numarul de vanzari generate in urma acelor click-uri.

Deci, in situatia data, CTS-ul este mai important decat CTR-ul.

Pe scurt, concluziile pentru cei care vor sa se perfectioneze in Amazon SEO sunt urmatoarele:

descrierea si imaginile produsului sa fie cat mai calitative si cat mai detaliate – doar asa poti avea CTS-ul ridicat si implicit sa avansezi in cautari;

gaseste o metoda prin care sa-i faci pe cumparatori sa-ti ofere un review dupa ce au primit produsul (ofera-le un cadou, ceva, orice) – daca produsul tau e de calitate, la fel vor fi si review-urile;

incearca sa stabilesti un pret cat mai mic pentru a putea genera multe vanzari intr-un timp scurt – chiar daca marja de profit este mai mica, numarul total de vanzari poate compensa acest lucru;

Spor la vanzari pe Amazon!


Citeste si alte articole despre SEO
○ Timpul petrecut pe pagina, un factor SEO extrem de important


→ Vrei sa primesti articole despre SEO direct pe e-mail? Aboneaza-te la newsletter!

Profilul autorului Sergiu Bungărdean

Fondator al site-ului Afluent și specialist marketing la BestJobs. Consider că împreună putem promova calitatea și conținutul inteligent.

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *