Incercarile celor de la Facebook de moderare a continutului nu rezolva problema principala.

In continuare accesul minorilor pe reteaua sociala este posibil, si de asemenea, exista o foarte mare posibilitate ca acestia sa fie expusi la continuturi violente ori la continuturi cu tenta sexuala.

Exista o sumedenie de clipuri video ori fotografii explicite care prezinta acte de o violenta iesita din comun, fiind expuse ororile din statele paralizate de razboi.

In privinta acestor materiale sunt restrictii clare, insa continua sa apara in mod regulat. De asemenea, functia LIVE implementata de Facebook anul trecut, continua sa ofere scene la care nici macar o persoana adulta nu ar fi trebuit sa aiba acces.

De la persoane care se filmeaza facand rau altor persoane, pana la clipuri cu sinucideri. Totul in direct! La momentul actual, continut ce nu poate fi blocat in timp real.

Acum mai putin de o saptamana, in presa de peste ocean s-a pornit un scandal pe seama decizie celor de la Facebook de a sterge o fotografie in care era expus un copil de 9 ani, dezbracat, alergand pe un camp de lupta din Vietnam.

Asta in conditiile in care fotografia nu prezenta nimic inuman.

Mai important decat aceasta problema legata de raportarea continuturilor neadecvate este continutul general prezent pe Facebook. Nu stiu cat de mare e progresul pe care l-ar fi anticipat Zuckerberg, insa pentru mine, reteaua pare intr-un regres.

Nu mai este de mult vorba de o retea sociala, ci mai degraba incepe sa semene cu o companie traditionala mass-media.

Se prezinta din ce in ce mai multe lucruri, in prezent fara o sortare precisa.

Astfel, cu doar 4 lei pe zi, orice persoana cu mai putin de 4 clase poate promova un articol. Articol ce va ajunge la mai bine de o mie de persoane.

In conditiile date, din punctul meu de vedere, cea mai mare amenintare cu care se confrunta copiii din ziua de azi nu pare sa mai fie posibilitatea ca ei sa fie expusi la continuturi violente ori sexuale explicit pe retelele sociale, ci sa li se ofere informatii eronate.


Citeste si alte articole despre internet
○ Google vrea tot. Acum, chiar si piata locurilor de munca
○ E-mail marketing: cand sa trimiti mesajele pentru a avea cele mai bune rezultate


Profilul autorului Mihai Teodorescu

Pasionat de bucătarie, medicină și fotografie. Încerc să îmbin pasiunile mele și să promovez, prin scris, lucrurile pozitive din societatea noastră.

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *