Mărturisesc că am stat preț de câteva ore și m-am gândit cu ce să încep acest articol… și încă nu știu. Așa că am ales să îl transform dintr-o poveste frumoasă, care să dea bine pentru cititori, într-o poveste sinceră despre ce înseamnă să fii student și nu orice student, ci unul care se pregătește să devină specialist în marketing.

Eram pe băncile liceului când am auzit pentru prima dată acest termen și vă spun sincer că am crezut că este un mod de a folosi markerele.

Acum, dacă stau și mă gândesc mai bine, nu eram chiar atât de departe de adevăr, dar totuși este cale lungă de la un marker la marketing.

Undeva prin clasa a 10-a am început să citesc mai multe despre acest domeniu, mi se părea extrem de interesant și eram din ce în ce mai captivată de el.

Absolvind liceul economic, am făcut o lucrare de atestat care se baza pe strategii de marketing și de negociere, și mi-am propus să încep să studiez mai departe acest domeniu pentru că deja exista o chimie între noi.

Bineînțeles, ca mulți dintre voi, înainte să mă înscriu la facultate, m-am apucat să citesc tot felul de articole despre acest domeniu și nu numai, iar părerile erau, majoritatea negative.

Ba unii spuneau că marketingul nu este un domeniu de viitor și să pierzi vremea trei ani și nu înveți nimic, ba alții spuneau că termini facultatea dar nu îți găsești un loc de muncă, și fel și fel de aberații aș putea spune.

Și parcă nu a fost de ajuns cât am citit despre marketing, că m-am apucat să citesc ce spune lumea și despre comunicare și relații publice. Și bineînțeles atacurile negative erau mai ceva ca atacurile teroriste.

Dar, despre chimia cu PR-ul am să vă povestesc în alt articol, acum mă voi rezuma doar la marketing.

Odată ajunsă la facultate, orizonturile s-au lărgit, am început încet, încet, să pun în practică tot ce citisem până atunci și recunosc, și anumite părți pe care le învățam la facultate. Dar dacă ar fi să fac un raport despre cât aplici din ceea ce înveți, e undeva sub 30%.

Însă e util totuși, pentru că vei avea o altă perspectivă, un alt mod de abordare și un alt fel de a face lucrurile să se întâmple.

Mereu am spus-o și o fac și acum. În viață sunt două lucruri importante: să știi ce vrei și să faci ce îți place.

Dacă alegi să faci o facultate, indiferent care este ea, nu trebuie să faci această alegere pentru că așa e trendul sau pentru că așa spune mama și tata, sau pentru că din meseria aia se câștigă bine, sau mai știu eu din ce motive. Dacă alegi să o faci, fă-o pentru că simți că ai ceva în comun cu acel domeniu.

Fă-o pentru că vrei tu, nu pentru că vrea altcineva.

Fă-o în speranța că după ce o termini ești și mai aproape de a face zilnic ceea ce îți place.

Altfel, mai bine nu o face.

Mai bine încearcă să găsești ceea ce îți place și încearcă să faci acel lucru cât de bine poți.

Să dai 100%!

Marketingul deși îl aplică fiecare om, conștient sau nu, el nu este pentru oricine. Și nu spun asta pentru că mă consider specială. Spun asta pentru că în marketing, trebuie să fii mereu gata să o iei de la capăt, trebuie să fii mereu pregătit să experimentezi lucruri noi, și trebuie să fii creativ.

Trebuie să ai răbdare și trebuie să știi să spui povești care să vândă. Și asta nu te învață nimeni la facultate.

Ca să devii un bun specialist de marketing, într-o lume în care oamenii au o mulțime de opțiuni și un timp foarte scurt pentru a le analiza, nu îți rămâne decât să spui povestea diferit și să îi determini pe oameni să te creadă, fără să o faci într-un mod egoist sau să îi minți.

Și dacă am spus mai sus că marketingul nu este pentru oricine, am spus-o pentru că am colegi care după doi ani de studii, ani în care semestru de semestru au avut doar 9 și 10 la examene, s-au dus la un interviu pentru un post într-un departament de marketing și au primit câteva sarcini practice, eliminatorii.

Printre cerințe era una în care ar fi trebuit să facă un buletin informativ și habar nu aveau ce este acela.

Sau să pună câte o postare pentru trei rețele sociale diferite și au pus aceeași postare, în condițiile în care scopul rețelelor era diferit, drept urmare și postările ar fi trebuit să fie diferite.

Așadar, dragă tinere, dacă citești acest articol și dacă ai aceeași părere despre marketing, te încurajez din tot sufletul să faci această facultate.

Dacă nu, atunci tot din suflet, te rog să te mai gândești și să nu uiți un lucru: viața e atât de scurtă și atât de frumoasă încât e păcat să o irosești nefăcând ce îți place sau ce știi să faci.

Evită să ajungi să te minți pe tine însuți și poate chiar să ratezi o șansă ce poate schimba cursul vieții tale în bine.

Dacă ai ajuns să îți iei BAC-ul și să vrei să faci ceva cu viața ta profesională, nu te împiedica neapărat de faptul că trebuie să faci o facultate dacă nu ești decis în această privință.

Sunt atât de mulți oameni demni de admirat pentru realizările lor profesionale și pentru succesul de care se bucură chiar și după ce nu mai sunt în viață, încât e păcat să irosești șansa de a face lucruri mărețe într-un mod extraordinar.

Sursa foto

Profilul autorului Andreea Ștefan

Sunt Google Ambassador, studentă la marketing și la comunicare și relații publice. Lucrez în aceste domenii de mai bine de doi ani și îmi place tot ce fac. Pe lângă asta, sunt pasionată de scris și de fotografii.

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *