Istoria brandului Ford începea în anul 1903, atunci când Henry Ford, cel ce avea să devină unul dintre cei mai bogaţi oameni ai secolului pune bazele Ford, fiind ajutat de Harold Wills la asamblarea primului model de automobil, Ford A.

În anul 1908 avea să apară Ford Model T, un automobil din seria Ford cu motor de patru cilindri, producând 20 CP (15 kW), pentru o viteză maximă de 64-72 km/h, capabil să funcţioneze atât pe benzină, cât și pe kerosen sau etanol.

Ford Model T a rămas al treilea cel mai vândut automobil din istorie, fiind produse și vândute aproximativ 16.5 milioane de unităţi. În anul 1922 compania caută extinderea pe domeniul automobilelor de lux, astfel că Henry decide să achiziţioneze Lincoln Motor Company.

Ford Model T

Ford Model T. Sursă foto: carstyling.ru

În timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, pe când Henry ajunsese la o vârstă ceva mai înaintată, deciziile reveniseră fiului său, cel care alege să se implice în război, urmând ca Ford să producă mașinării pentru război.

Vorbim de al treilea cel mai mare contract de acest fel din istorie, compania producând 390.000 de tancuri și camioane, 27.000 de motoare, 270.000 jeepuri, și peste 8000 de Liberatori B-24.

În anul 1947, Henry Ford se stinge din viaţă în urma unei hemoragii craniene, compania fiind preluată de nepotul cel mare al acestuia, cel ce a încercat, în anul 1960, achiziţionarea Ferrari, pentru intrarea celor de la Ford și pe domeniul motorsport.

Achiziţia a picat, în cele din urmă, după câteva luni de negocieri între Henry Ford II și Enzo Ferrari.

Ford este în prezent al cincelea cel mai mare producător de automobile din lume, compania americană având în anul 2016 un profit estimativ de 10.4 miliarde de dolari, înainte de achitarea taxelor. Sunt cele mai bune cifre ale companiei din ultimii cinci ani, însă, cu toate acestea, sunt destul de departe de realizările din urmă cu 15 ani.

Anul 2000 a reprezentat cel mai bun an al companiei, cel puţin dacă facem referire la numărul de automobile vândute pe teritoriul american. Vânzările din acel an au însumat aproximativ 4.3 milioane de unităţi, faţă de doar 2.6 milioane, anul trecut.

Numărul coborâse chiar mai mult, în anul 2009, atunci Ford reușind să vândă în America puţin peste 1.6 milioane de unităţi.

Compania pare pe un trend ascendent, fiind de așteptat o concurenţă acerbă între companiile americane și cele asiatice și germane pentru primele trei poziţii în clasamentul vânzarilor, în următorii ani.


Citește și alte articole din domeniul auto
○ BMW: de la producţia de motoare de avioane până la producţia de autovehicule
○ 91 de ani de la fuziunea ce a dus la apariţia mărcii Mercedes-Benz


Profilul autorului Mihai Teodorescu

Pasionat de bucătarie, medicină și fotografie. Încerc să îmbin pasiunile mele și să promovez, prin scris, lucrurile pozitive din societatea noastră.

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *