Gara Ciumeghiu, aflată la mai puţin de 50 de kilometri distanţă de Oradea, și la aproape 70 de Arad, este probabil unică în Europa, reprezentând un punct de reper important, atunci când vine vorba de starea rușinoasă în care a ajuns CFR Călători.

Staţia în care așteaptă trenul locuitorii acelor locuri este acum de vânzare! Acest anunţ, ce se regăsește pe corpul clădirii fostei gări (amplasată la mai puţin de 15 metri de noul corp al gării) anunţă disponibilitatea ei pentru cei ce oferă preţul corect.

Glumă proastă, sau nu, gara din Ciumeghiu se încadrează perfect în tiparul pitoresc.

Gara Ciumeghiu, de vanzare.

Fotografie realizată de Mihai Teodorescu. Preluarea ei se poate face doar cu menţionarea sursei.

Și dacă tot am început să vorbim despre CFR Călători, haideţi să facem un exerciţiu de imaginaţie. Ne vom imagina că dorim să ajungem de la Craiova la Oradea, cu trenul. În mod cert, totul ar începe de la bilet, al cărui preţ este obligatoriu să fie rezonabil, în concordanţă cu serviciile oferite.

În mod firesc, 107 lei pentru un drum de 485 de kilometri pare un preţ rezonabil, asta deși preţul plătit pentru aceeași călătorie, dar în trei persoane, cu autoturismul, nu depășește 50 de lei.

Odată ajunși în tren, ne convingem însă de faptul că adevăratul preţ al biletului ar fi trebuit să nu depășească 20 de lei. Să nu uităm că trebuie să știm câteva lucruri înainte de a ne urca în tren.

În primul rând, nu vom putea utiliza toaleta din tren. Chiar este imperios necesar să nu vă apropiaţi de aceasta. Trecem însă de acest prim impediment, și vorbim despre o altă problemă a celor de la CFR.

Vă întrebaţi, probabil, ce e de făcut dacă rămâneţi fără baterie la telefon și vă doriţi să o reîncărcaţi. Vă recomand o baterie externă, fiindcă în trenurile românești să îţi încarci telefonul este aproape imposibil, marea majoritate a trenurilor nefiind dotate cu prize.

Iar în cazul în care unul dintre vagoane este dotat cu prize, este posibil ca acestea să nu fie funcţionale pe tot parcursul călătoriei. Iar problemele, deși par minore, se adună.

Ce facem, spre exemplu, dacă este noapte, iar noi dorim să citim o carte. Ai spune că aprinzi lumina din spate, dotare a vagoanelor CFR. Curios sau nu, dotarea nu funcţionează.

Nici ușile, pe care trebuie să le ţinem închise, nu stau închise în toate vagoanele.

Mentineti usa inchisa.

Fotografie realizată de Mihai Teodorescu. Preluarea ei se poate face doar cu menţionarea sursei.

Cum ar fi ca o călătorie cu trenul să ne permită, așa cum pare firesc, să avem posibilitatea să folosim și dotările trenului?

Cum ar fi ca CFR Călători să angajeze personal care să se ocupe de aceste probleme?

Cum ar fi ca banii din bilete să fie distribuiţi pentru reabilitarea trenurilor și dotarea lor, pentru a oferi călătorilor condiţiile optime?

Și cum ar fi să cumpere ei gara?


Citește și alte articole scrise de Mihai Teodorescu
○ Părere despre facultate, din partea celui ce a renunţat până acum de trei ori
○ Decizii aberante la Târgu Jiu


Profilul autorului Mihai Teodorescu

Pasionat de bucătarie, medicină și fotografie. Încerc să îmbin pasiunile mele și să promovez, prin scris, lucrurile pozitive din societatea noastră.

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *