Dacă sunteți iubitori de călătorii, cu siguranță ați pășit măcar o dată pe peronul Gării de Nord din București. În caz că nu ați ajuns încă pe acolo, ar fi bine să știți că este cea mai mare stație feroviară a României.

Piatra de temelie a Gării de Nord, a fost pusă de Carol I, pe 10 septembrie 1868, iar patru ani mai târziu în 25 septembrie 1872, s-a inaugurat gara și s-a deschis prima linie ferată, București – Ploiești.

Inițial, stația feroviară purta denumirea de „Gara Târgoviștei”, nume ce în 1888 a fost schimbat în cel pe care îl cunoaștem și noi: „Gara de Nord”.

Deși nu era proiectată ca fiind principala gară a Bucureștiului și a României, odată cu trecerea timpului, aceasta a devenit cel mai important nod feroviar din țara noastră. Forma inițială a Gării de Nord nu mai este vizibilă în zilele noastre, deoarece a suferit o serie de modificări, pentru că devenea tot mai neîncăpătoare odată cu trecerea timpului.

Fiind concepută inițial în formă de U formată din două corpuri paralele, legate la capătul dinspre ateliere de un alt corp în orientare perpendiculară, de-a lungul timpului i s-a modificat forma.

Gara de Nord a început să devină neîncăpătoare încă din 1880, iar în 1928 gara avea șase linii pentru plecări și patru linii pentru sosiri. Din august 1944 s-au refăcut instalațiile de centralizare electrodinamică din gară, iar liniile și peroanele au fost prelungite pentru a se obține lungimi utile de 350 m. Perioada dintre 1950 și 1990 a cunoscut o creștere foarte mare a traficului feroviar, dar din anul 1990 numărul călătorilor a scăzut de câteva ori, proces care s-a manifestat în toată România.

Ultima restaurare ce a fost făcută în clădirea Gării de Nord, care este inclusă în lista monumentelor istorice, s-a încheiat în 1999. De atunci și până astăzi, deși sosesc și pleacă zilnic peste 200 de trenuri, stația nu a mai fost modernizată, deși ar avea potențial să devină cea mai modernă gară de pe teritoriul României, gară unde ar putea circula trenuri de mare viteză și totodată ar putea deveni chiar un loc de atracție pentru turiști, un centru comercial, de ce nu.

De precizat mai este faptul că tot în toamna anului 1872, transportul feroviar se dezvoltă considerabil. În 11 octombrie, se mai inaugurează o gară, de această dată la Sibiu. Aceasta a apărut din dorința și necesitatea de a lega Budapesta de Sudul Transilvaniei.

Sursă imagine principală: romaniaregala.ro

Profilul autorului Andreea Ștefan

Sunt Google Ambassador, studentă la marketing și la comunicare și relații publice. Lucrez în aceste domenii de mai bine de doi ani și îmi place tot ce fac. Pe lângă asta, sunt pasionată de scris și de fotografii.

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *