La conferinta I/O 2017 organizata de Google, CEO-ul companiei, Sundar Pichai, a facut un anunt interesant referitor la piata locurilor de munca.

Conform acestuia, focusul Google in urmatoarea perioada va fi dezvoltarea unui algoritm bazat pe inteligenta artificiala care sa returneze direct in pagina de search job-ul cautat.

Deci, practic, Google va ucide incet, dar sigur, o buna parte din traficul organic al site-urilor de locuri de munca.

Initial aceasta functie va fi disponibila doar in SUA, dar Pichai a anuntat ca extinderea in Europa este doar o chestiune de timp.

Google intentioneaza sa faca parteneriate cu site-uri precum LinkedIn, Monster sau Careerbuilder, iar pe baza locurilor de munca disponibile pe aceste platforme sa afiseze rezultatele.

Locuri de munca Google Mobile Feed

Sursa foto: gadgets.ndtv.com

Pentru utilizatori nu ar avea de ce sa fie o problema aceasta schimbare deoarece ajungi mai usor la continut si nu esti nevoit sa cauti pe mai multe site-uri.

Problema majora insa, este la site-urile care nu vor fi bagate in seama de Google. Cel mai probabil prima pagina de cautari va fi acoperita in intregime de acest feed, sansele ca un utilizator sa ajunga pe pagina 2-3 pentru a cauta un job fiind minime.

Ideea in sine, n-as spune ca e rea. Focusul Google a fost intotdeauna pe calitate si exact asta intentioneaza sa ofere si acum. Rezultate mai relevante si mai potrivite pentru utilizator.

Nelamurirea mea insa, este alta. Ce se intampla daca nu se inteleg cei de la Google cu site-urile partenere? Sau intentioneaza sa se extinda in mai multe tari si vor fi refuzati elegant.

Raspunsul pare unul simplu. Ii cumpara pe cei care nu sunt de acord.

Bani au, nu e problema.

Dar nu cred ca Google isi doreste sa patrunda atat de mult pe piata locurilor de munca, incat sa cumpere mai multe platforme pe care sa le administreze.


Citeste si alte articole scrise de Sergiu Bungardean
○ Bancherul cu studii in filosofie care a devenit presedintele Frantei
○ Efectele negative ale cresterii salariului minim pe economie


Profilul autorului Sergiu Bungărdean

Fondator al site-ului Afluent și specialist marketing la BestJobs. Consider că împreună putem promova calitatea și conținutul inteligent.

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *