Bullying, comportamentul ostil la adresa unei persoane, care are ca scop umilirea sa, a luat diverse forme, iar odată cu apariția rețelelor de socializare s-a transmis şi prin intermediul internetului. Cyberbullying, aşa cum este denumită agresarea în mediul online a unei persoane, sau a unui grup de persoane, a devenit tot mai frecvent şi a început chiar să facă victime.

În decursul ultimilor cinci ani, un procent de 4% dintre tineri agresați în mediul online au avut tentative de sinucidere. Agresiunile fizice sau psihice comise împotriva tinerilor, indiferent unde acestea se produc, constituie unul dintre principalele motive pentru care aceştia ajung să recurgă la gesturi extreme. De asemenea, un tânăr agresat va ajunge, la rândul său, să fie agresor.

Bitdefender, compania autohtonă ce oferă servicii de securitate informatică a demarat campania “Nu tasta ura”, iar obiectivul este unul foarte bine conturat. Bitdefender își doreşte ca Facebook, una dintre cele mai importante rețele sociale din lume, să implementeze un buton de reacție care să semnalizeze cyberbullying-ul, pentru ca acesta să poată fi sancționat şi pentru ca agresorii să conștientizeze că sunt văzuți de către ceilalți.

Pentru a putea să primească acceptul reprezentanților Facebook, cei de la Bitdefender încearcă să strângă un număr de 50.000 de semnături. De asemenea, Bitdefender a realizat o statistică, pe care o aducem în atenția cititorilor noștri.

Patru din cinci adolescenți din România au fost agresați în mediul virtual, principalul motiv al atacurile constituindu-l felul în care tinerii arată sau modul în care aceştia se îmbracă. În 30% din cazuri, hobby-urile şi preocupările zilnice au stat la baza cyberbullying. Orientarea sexuală, situația materială precară sau situația școlară sunt alte motive invocate de către cei agresați. Din nefericire, conform aceluiași sondaj, un număr foarte mic dintre tineri ajung să povestească despre incident (mai puțin de o treime).

Un procent de 84% dintre respondenți sondajului au recunoscut că au asistat la un astfel de incident, însă doar 36% dintre aceştia au şi intervenit. Cel mai adesea, lipsa intervenției nu este neapărat un semn de nepăsare, ci mai degrabă o teamă de agresor. Platforma Messenger, oferită de către compania Facebook, a devenit una dintre variantele preferate de către agresori, mesajele private transmise de către aceştia ajungând la victimele lor, totul fiind privat.

Cu toate acestea, mulți agresori consideră că vor fi mai respectați dacă își umilesc victimele pe rețeaua de socializare, prin postarea unor comentarii, fotografii sau videoclipuri. Acestea ar putea fi raportate, într-un mod mult mai simplu, printr-un buton de reacție ce ar semnala agresiunea, astfel că propunerea celor de la Bitdefender este una acceptată de către Afluent. Pentru a veni în sprijinul acestui proiect, atașăm pagina pe care puteți semna petiția lansată şi puteți găsi mai multe statistici despre acest fenomen: nutastaura.bitdefender.ro.

Ai curaj să vorbești despre ceea ce ți se întâmplă!
Nu ești singur!

Sursă imagine principală: nutastaura.bitdefender.ro