Acum zece ani, Steve Jobs deschidea o nouă eră a tehnologiei mobile, odată cu lansarea unui nou concept, un dispozitiv mobil cu ecran multi-touch ce avea să fie vândut în mai bine de cinci milioane de exemplare.

Mai exact, primul dispozitiv iPhone, anunţat încă din luna ianuarie a anului 2007, dar lansat ceva mai târziu, în data de 29 iunie a aceluiași an, a fost vândut în 6.1 milioane de exemplare, atingându-și obiectivul impus, dar fiind depășit categoric de următoarele generații ce aveau să apară.

Lansarea, deși una grandioasă, nu anunţa ceea ce avea să urmeze pentru marele producator american, ajuns în prezent la aproape un miliard de dispozitive exportate.

A fost nevoie de zece ani pentru a transforma cuvântul milion în miliard. iPhone a avut un succes incomensurabil, privindu-i progresul, la zece ani de la lansare.

Cine se aștepta ca de la trei milioane de vânzări, să se ajunga, în doar un deceniu, la peste un miliard de exemplare din gama iPhone vândute.

Aceasta cifră, atinsă in luna iulie a anului 2016 și care cuprinde vânzările realizate pe teritoriul tuturor statelor de pe glob, ne arată cât de mare este succesul producătorului, dar și cât de importantă a devenit tehnologia în viaţa oamenilor.

Mai bine de 15% din populaţia globală deţine un smartphone iPhone, un lucru incredibil, daca e să ne gândim la faptul că până în anul 2010 procentul era undeva sub 1%.

Iar acesta e doar începutul.

Au trecut doar zece ani, dar progresele realizate în această perioadă, ne arată de ce, peste alţi zece ani, cifrele din prezent vor părea o normalitate. Așa cum, probabil, ne spunem și dacă aruncăm o privire pe specificațiile primului și ultimului model lansat.

Diferențele sunt covărșitoare. De la camera foto de 2 megapixeli ce nu permitea filmări video, la camera de 12 megapixeli ce filmează 4K, cu o viteză de 30 frame-uri pe secundă. De la memoria maximă de 16 GB a primului exemplar lansat, până la cei 256 GB ai ultimului model.

Dar oare unde se oprește progresul gigantului american?

Sursă foto


Citește și alte articole despre Apple și Steve Jobs
○ Apple vrea să te convingă printr-o reclamă de 15 secunde să faci pasul spre iPhone
○ Motivaţia din spatele lui Michael Jordan, Oprah Winfrey și Steve Jobs


Profilul autorului Mihai Teodorescu

Pasionat de bucătarie, medicină și fotografie. Încerc să îmbin pasiunile mele și să promovez, prin scris, lucrurile pozitive din societatea noastră.

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *