Prezentat in anul 1969, la Frankfurt, Mercedes-Benz C111 intra timid, dar increzator, intr-o lume noua a ingineriei si a design-ului. Cu usile in forma de aripa si liniile mai dinamice ca niciodata, modelul C111 a reusit sa-i cucereasca rapid pe cei pasionati de putere si eleganta.

La scurt timp dupa lansare, mai exact la 1 an, cei de la Mercedes aveau sa vina cu o versiune mai evoluata, C111-II. Multe persoane au fost fascinate de imbunatatirile aduse si au completat cecuri in alb pentru achizitia autoturismului.

Cea mai mare surpriza pregatita de Daimler-Benz se afla insa sub capota. C111-II era propulsat de un motor Wanker cu patru rotoare, oferind 350 CP si o viteza maxima de 300 km/h.

Asta nu era tot, timpul necesar pentru a atinge suta fiind de doar 4,8 secunde. Motorul era cu injectie directa si aprindere singulara, la acel moment intampinandu-se dificultati la reglarea aprinderii duale.

La 4 ani distanta, in 1974, cei de la Mercedes intentionau sa darame prejudecata privind motorul diesel. Acestia au lansat C111-IID, o masina cu 190 CP sub capota, care reusea cu brio sa doboare record dupa record pe pista de la Nardo.

In timpul testelor Mercedes a obtinut exact ceea ce si-a propus, noul lor model diesel atingand viteza maxima de 252 km/h si stabilind 16 recorduri mondiale in doar 60 de ore pe pista.

Rezultatele i-au ambitionat pe ingineri, in 1977 fiind lansat modelul C111-III, proiectat special pentru viteza. Acesta era mult mai ingust decat precedentul, avand si o aerodinamica mai buna.

Sub capota “Sagetii de Argint” se aflau 230 CP, viteza maxima trecand de 300 km/h.

Ultima poveste a modelului C111 dateaza din 1979, atunci cand Mercedes a proiectat C111-IV, masina care a stabilit un record mondial de viteza, atingand 403 km/h pe pista de la Nardo. Nemtii au schimbat insa motorul diesel cu unul pe benzina, un veritabil V8 de 500 CP.

In zilele noastre Mercedes-Benz este un nume cu greutate in randul producatorilor auto, fiind unul din cele mai apreciate brand-uri la nivel mondial.

Sursa foto: mercedes-benz.com


Citeste si alte articole despre masini
○ Formula 1 – de la papion la viziera din lexan