Prezentat in anul 1969, la Frankfurt, Mercedes-Benz C111 intra timid, dar increzator, intr-o lume noua a ingineriei si a design-ului. Cu usile in forma de aripa si liniile mai dinamice ca niciodata, modelul C111 a reusit sa-i cucereasca rapid pe cei pasionati de putere si eleganta.

La scurt timp dupa lansare, mai exact la 1 an, cei de la Mercedes aveau sa vina cu o versiune mai evoluata, C111-II. Multe persoane au fost fascinate de imbunatatirile aduse si au completat cecuri in alb pentru achizitia autoturismului.

Cea mai mare surpriza pregatita de Daimler-Benz se afla insa sub capota. C111-II era propulsat de un motor Wanker cu patru rotoare, oferind 350 CP si o viteza maxima de 300 km/h.

Asta nu era tot, timpul necesar pentru a atinge suta fiind de doar 4,8 secunde. Motorul era cu injectie directa si aprindere singulara, la acel moment intampinandu-se dificultati la reglarea aprinderii duale.

La 4 ani distanta, in 1974, cei de la Mercedes intentionau sa darame prejudecata privind motorul diesel. Acestia au lansat C111-IID, o masina cu 190 CP sub capota, care reusea cu brio sa doboare record dupa record pe pista de la Nardo.

In timpul testelor Mercedes a obtinut exact ceea ce si-a propus, noul lor model diesel atingand viteza maxima de 252 km/h si stabilind 16 recorduri mondiale in doar 60 de ore pe pista.

Rezultatele i-au ambitionat pe ingineri, in 1977 fiind lansat modelul C111-III, proiectat special pentru viteza. Acesta era mult mai ingust decat precedentul, avand si o aerodinamica mai buna.

Sub capota „Sagetii de Argint” se aflau 230 CP, viteza maxima trecand de 300 km/h.

Ultima poveste a modelului C111 dateaza din 1979, atunci cand Mercedes a proiectat C111-IV, masina care a stabilit un record mondial de viteza, atingand 403 km/h pe pista de la Nardo. Nemtii au schimbat insa motorul diesel cu unul pe benzina, un veritabil V8 de 500 CP.

In zilele noastre Mercedes-Benz este un nume cu greutate in randul producatorilor auto, fiind unul din cele mai apreciate brand-uri la nivel mondial.

Sursa foto: mercedes-benz.com


Citeste si alte articole despre masini
○ Formula 1 – de la papion la viziera din lexan


Profilul autorului Sergiu Bungărdean

Fondator al site-ului Afluent și specialist marketing la BestJobs. Consider că împreună putem promova calitatea și conținutul inteligent.

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *