Oamenii nu cumpara produse. Nu, chiar nu o fac. Ei cumpara beneficii.

De ce alegi un Mercedes si nu te multumesti cu un Seat?

Pentru statut social.

Pentru siguranta.

Pentru confort.

Si lista poate continua.

Cel mai bun exemplu pe aceasta tema este lansarea iPod-ului de catre Steve Jobs. Nimeni nu a avut incredere in ideea lui si toti specialistii l-au contrazis, pe motiv ca deja existau MP3 playerele si ca nu venea cu nimic nou.

Ei bine, a venit.

Nu din punct de vedere al tehnologiei folosite, ci doar a mesajului transmis.

„1000 de melodii in buzunarul tau” – 6 cuvinte au fost suficiente pentru a-i face pe oameni sa-si indrepte privirea spre produsul Apple.

1000 de melodii in buzunarul tau

Concurenta s-a focusat pe calitatile produsului – „capacitate de stocare de 1GB”. Steve Jobs a preferat beneficiile – „1000 de melodii in buzunarul tau”.

Jason Fried a postat acum 4 ani un mesaj mai mult decat interesant pe contul sau de Twitter:

„Uite ce poate face produsul nostru” si „Uite ce poti face cu produsul nostru” seamana foarte mult, dar sunt percepute intr-un mod total diferit.

Nu uita, oamenii nu cumpara produse.

Ei cumpara beneficii.

Nu le vinde ce nu vor sa cumpere.

Sursa foto

Citeste si alte articole despre marketing
○ E-mail marketing: cand sa trimiti mesajele pentru a avea cele mai bune rezultate


Profilul autorului Sergiu Bungărdean

Fondator al site-ului Afluent și specialist marketing la BestJobs. Consider că împreună putem promova calitatea și conținutul inteligent.

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *