Din punctul meu de vedere, Private Influencer Network este una dintre cele mai bune tehnici de link building dacă te ocupi de SEO off page pentru site-ul tău. Nu este foarte greu de executat și dacă te focusezi pe utilizatori și nu doar pe avansarea în Google, rezultatele vor fi pe măsură.

Termenul de PIN a fost folosit prima dată de către Glen Allsopp, fondatorul ViperChill. Acesta a făcut următoarea afirmație:

Private Influencer Network este un grup de persoane din industrii similare, care vor să se poziționeze cât mai sus în căutările Google și se ajută reciproc să-și atingă obiectivele.

Practic, trebuie să formezi un grup de câteva persoane cu site-uri în același domeniu și să gândiți un proces prin care să trimiteți link-uri unul spre celălalt într-o manieră aleatorie, dar bine structurată.

Exemplu standard:

– site-ul A trimite link către site-ul B
– site-ul B trimite link către site-ul C
– site-ul C trimite link către site-ul A

Simplu, nu? Astfel, fiecare membru al grupului primește un backlink de calitate spre propriul site.

Totuși, pe cât de ușoară pare, pe atât de mult se poate complica. Dacă vrei ca această strategie să funcționeze la capacitate maximă, plasează doar link-uri editoriale care sunt într-adevăr folositoare oamenilor.

Nu plasa link-ul în cauză pe un cuvânt cheie de genul „mașini noi”; nu pare deloc natural și este mult prea vag pentru utilizator. Un exemplu corect de link editorial este următorul: „conform articolului despre consumul mașinilor noi publicat pe X…”.

Astfel, pe lângă acel backlink pe care îl urmărești, oferi valoare și utilizatorului. Dacă acesta vrea să afle mai multe detalii, trebuie doar să de-a un click și ajunge pe site-ul în cauză.

Știu că nu este ușor să formezi un grup alături de care să aplici această strategie, dar nu a spus nimeni că rezultatele bune se obțin ușor. Dacă nu ai prieteni cu care să începi, poți contacta alte site-uri din industria ta și să le prezinți strategia explicată mai sus.

Poate nu vei avea noroc din prima, dar într-un final sunt convins că te voi vedea pe prima pagină în Google. 🙂


Citește și alte articole despre SEO
○ Timpul petrecut pe pagină, un factor SEO extrem de important
○ Cum să reduci bounce rate-ul site-ului tău


Profilul autorului Sergiu Bungărdean

Fondator al site-ului Afluent și specialist marketing la BestJobs. Consider că împreună putem promova calitatea și conținutul inteligent.

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *