Oricine știe gramatică înțelege etimologia cuvântului încredere. Însă dincolo de sfera gramaticală a acestui cuvânt se ascunde un munte de sentimente ce sunt cunoscute de oameni sub acest termen.

Dacă ne uităm în cărțile de psihologie, observăm că se pune foarte mult accent pe „încrederea în sine”. Dacă ne uităm la sfaturile pe care le dau oamenii care au inițiat sau încă gestionează afaceri de succes, toți menționează, cel puțin o dată „încrederea de sine”.

Unul dintre cei mai mari psihologi contemporani, Nathaniel Branden, spune că „Dintre toate părerile, cea pe care o aveți voi despre voi înșivă, e cea mai importantă. Există o legătură între pasivitate și acțiune, între reușită și eșec”. Eu pot să spun că da, există acea legătură, și da, părerea ta despre tine însuți este cea mai importantă.

Mulți angajatori spun că la un interviu persoana care este cea mai încrezătoare în sine este cea care reușește să ia postul. De ce? Pentru că poate să creeze angajatorului sentimentul de reușită și îl face să spună în gândul său „DA! Aceasta e persoana pe care o căutam!”.

Treaba asta cu încrederea, este precum un bulgăre de zăpadă: încrederea creează oportunitatea de succes, care la rândul său determină o acțiune conștientă și responsabilă. Cel puțin asta se întâmplă în marketing.

Un marketer de succes este acela care reușește să câștige încrederea oamenilor prin povestea lui. Pentru că, așa cum am mai spus-o, trăim într-o lume în care oamenii au o mulțime de opțiuni și un timp foarte scurt pentru a le analiza. Astfel tot ce îi rămâne marketerului de făcut, este să spună povestea diferit.

Așa cum încrederea stă la baza unei relații, a unei familii, tot așa este și în marketing și în general în afaceri. Să reușești să inspiri la prima impresie încredere, este unul dintre cele mai benefice lucruri pentru a avea succes în ceea ce îți propui.

Să poți să păstrezi această încredere, ai nevoie de acțiuni calculate și atent gestionate. Oricând poate apărea o poveste mai bună decât a ta, căci concurența este acerbă. Însă tot ce contează, este cât de mult crezi tu în povestea ta și cât de mulți oameni determini să creadă în ea și în tine implicit.

Așadar, indiferent în ce domeniu studiezi sau în ce direcție se îndreaptă viața ta profesională, un prim pas pe care trebuie să îl faci, dacă vrei să reușești, este să crezi în primul rând în tine. Apoi să crezi în ceea ce faci, și nu în ultimul rând să îi faci și pe ceilalți să creadă în tine și în ceea ce le oferi.

Sursă foto


Citește și alte articole scrise de Andreea Ștefan
○ Fiecare om are un cuvânt de spus, însă dacă îl credem sau nu, dacă îi dăm importanță sau nu, asta depinde doar de felul în care o spune


Profilul autorului Andreea Ștefan

Sunt Google Ambassador, studentă la marketing și la comunicare și relații publice. Lucrez în aceste domenii de mai bine de doi ani și îmi place tot ce fac. Pe lângă asta, sunt pasionată de scris și de fotografii.

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *