Cu toate ca inca nu este luat prea mult in serios, timpul petrecut pe pagina este unul dintre cei mai importanti factori SEO in acest moment. Google devine din ce in ce mai focusat pe calitate, vremurile in care obtineai pozitii bune doar cu backlink-uri fiind de domeniul trecutului.

O sa iti prezint in randurile de mai jos un exemplu concret de la un proiect la care lucrez in care s-a dovedit importanta acestui factor.

Din cauza unei erori de programare s-a schimbat structura URL-urilor, motiv pentru care odata accesat un link din Google nu iti erau afisate rezultate relevante.

Ce s-a intamplat?

Timpul petrecut pe pagina a scazut brusc de la cateva minute la sub 30 de secunde. Continutul afisat era total irelevant, motiv pentru care userul nu era multumit de ce vedea si iesea imediat.

Problema a tinut 2 zile, nu mai mult, dar suficient incat vizibilitatea site-ului respectiv in Google sa scada cu 55,28%. Initial am crezut ca este vorba de vreo penalizare, dar nu, nu a fost vorba de asta.

Lucrurile s-au rezolvat, iar paginile incepeau sa apara timid in cautari. Timpul petrecut pe pagina crestea vizibil, continutul fiind relevant cu cautarea efectuata anterior.

Dupa o saptamana, nu mai mult, site-ul si-a recapatat in intregime pozitiile, inregistrand o crestere in vizibilitate de 88,83%.

Totul s-a intamplat in decurs de doar 7 zile. Dupa 2 zile s-a depistat problema, in a 3-a s-a rezolvat, ca mai apoi sa fie suficiente 4 zile pentru revenirea pe vechiile pozitii.

Stiam de importanta timpului petrecut pe pagina in SEO, dar nu credeam ca este un factor atat de determinant.

Pentru mine lucrurile au devenit clare: focusul trebuie sa fie in totalitate pe vizitator si pe oferirea unei experiente de utilizare a paginii cat mai placute.

Restul, pe plan secund.

Tu cat de important crezi ca este acest factor? Iti astept raspunsul mai jos, in comentarii.


Citeste si alte articole despre marketing si mediul online
○ E-mail marketing: cand sa trimiti mesajele pentru a avea cele mai bune rezultate
○ Facebook – retea sociala sau companie traditionala de mass-media?


Profilul autorului Sergiu Bungărdean

Fondator al site-ului Afluent și specialist marketing la BestJobs. Consider că împreună putem promova calitatea și conținutul inteligent.

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *